WEBSEM geeft gastlectuur aan Hogeschool InHolland in Rotterdam

Op woensdag 6 maart heeft Erdal Gül, de oprichter van online marketing bedrijf WEBSEM, een gastlectuur gegeven aan Hogeschool InHolland te Rotterdam. Het onderwerp van de anderhalf uur durende lectuur was ‘Doing business in the digital Age’.

Hiervoor werd dhr. Gül persoonlijk uitgenodigd door de School of Economics van de InHolland locatie in Rotterdam. Lees verder

Geplaatst in Nieuws | Een reactie plaatsen

Actief aanwezig zijn op fora is positief voor je business

Wanneer jij jezelf wilt positioneren online doe je er goed aan om actief mee te spelen op belangrijke fora die relevant zijn voor jouw branche. Je online profileren kent verschillende voordelen. In dit artikel sommen we er enkele voor je op. Lees verder

Geplaatst in Linkbuilding | Getagged , | Een reactie plaatsen

Seminarie “Online Marketing – Big Game” – EPN (Brussel)

Op verzoek van EPN heeft Erdal Gul van WEBSEM op 18 december 2012 (19h-21h) een seminarie gegeven over “Online Marketing – Big Game”. De presentatie kan je hier downloaden.

Geplaatst in Online Marketing | Een reactie plaatsen

AdWords Editor Shortcuts voor AdWords geeks

Google AdWords Editor is een geweldige tool om AdWords campagnes aan te maken en te optimaliseren. Dankzij AdWords Editor tool besparen online marketeers ook heel veel tijd vooral als ze verschillende accounts beheren.

Er is een quick reference van Google voor Windows en Mac. Je zal het vast niet overzichtelijk vinden. Voor een meer overzichtelijke versie kan je hier
de AdWords Editor Shortcut Cheat sheet downloaden

Adwords Editor Cheat Sheet - WEBSEM
bron: PPC Hero

Geplaatst in Google AdWords | Getagged , | Een reactie plaatsen

95% van de technologisch actieve consumenten is aanwezig op minstens 1 soort sociale media

IDG Research Services beweert dat 95% van de technologisch actieve consumenten   aanwezig is op minstens één soort sociale media.

IDG heeft dit aangetoond met de studie “The Echo Effect: Understanding the Value of Tech Buyers”. Hierbij zijn 3.100 bezoekers van websites met technologische content als PCworld en Mcworld ondervraagd. Uit deze studie is gebleken dat 44% van de ondervraagden positief beïnvloed worden door sociale media wanneer het over het aankopen van technologische producten gaat.

De studie toont verder ook aan dat 40% van de ondervraagden een zeker loyaliteit vertonen tegenover de merken die zij volgen op sociale media. Verder zouden maar liefst 42% van de correspondenten hun favoriete merken aanprijzen op sociale media. Lees verder

Geplaatst in Social Media | Getagged , | Een reactie plaatsen

Ontdek Negatieve Zoekwoorden met AdWords data

Heb je al eens gedacht om negatieve zoekwoorden (AdWords) in Excel te detecteren ? Hieronder vind je een manier om zoektermen te vinden dat NUL conversies oplevert.
Bespaar op je mediaspend en gebruik vandaag deze tool. Het is simpel !
Ontdek binnen enkele minuten de niet converterende zoektermen. Lees verder

Geplaatst in Google AdWords | Een reactie plaatsen

Studie bewijst dat 53% van de organische zoekklikken naar de eerste link gaan

Is het belangrijk om op de eerste plaats te staan? Volgens Compete.com in zoekmachines marketing alvast wel, daar is het het verschil tussen de eerste en de tweede plaats significant.

Het laatste onderzoek naar miljoenen data uit consumenten zoekmachine resultaten van 2011 hebben enkele relevante conclusies opgeleverd. Uit het onderzoek blijkt dat 85% van de geregistreerde zoeklinks organisch zijn en 15% betalend. En In het algemeen hebben 55% van de zoekmachines advertenties. Lees verder

Geplaatst in SEO | Een reactie plaatsen

Infosessie: SEO 29 Januari 2013

Wanneer: Dinsdag 29 Januari 2013 om 13h (tot 16h – 16:30h)
Waar :      WEBSEM, Middelmolenlaan 175, Deurne (Antwerpen)
Kosten:    Gratis

Het Programma:

  • Inleiding
  • Wat is SEO?
  • 101 factoren die er toe doen, maar welke zijn de belangrijkste?
  • CMS systemen, does it even matter wich one?
  • Knaldesign en website, wat nu?
  • On-Page SEO
  • Off-Page SEO
  • Schrijven voor het web, of voor een mens?
  • Google en zijn dierentuin
  • Linkbuilding, boring as hell maar wel een must.
  • Content & Content Marketing
  • Relevantie SEO & Social Media

Voor vragen & inschrijvingen contacteer Pieter Borremans (pieter@websem.be)

Geplaatst in SEO | Een reactie plaatsen

Infosessie: Display & Affiliate Marketing 27 November 2012

Wanneer: Dinsdag 27 November 2012 om 13h
Waar :      WEBSEM, Middelmolenlaan 175, Deurne (Antwerpen)
Kosten:    Gratis

Het Programma:

- Doelgericht Adverteren, een belangrijk gegeven
- Wat is Affiliate Marketing?
- Verdienmodellen Affiliate Marketing nader bekeken
- Wat is Online Publishing? En wie zijn de publishers?
- Display Advertising nader bekeken
- Verschil Online Publishing en Affiliate Marketing
- Google Adwords & Display Advertising
- Content Marketing is de toekomst voor SEO & Advertising
- Inzetbaarheid voor bedrijven

Download –> Documentatie  + Presentatie

Geplaatst in Affiliate Marketing | Een reactie plaatsen

Landingspagina’s: Easy as f$ck, maar velen maken het te ingewikkeld.

Converteren is vaak de boodschap voor bedrijven. Is het nu een lead, contact of verkoop. Heel wat emarketeers spreken over landingspagina’s en de inzetbaarheid ervan. En vooral: Hoe moet je deze gaan opmaken. Recent was ik op een blogpost gekomen van iemand dat uitlegde hoe een landingspagina er moest uitzien. Jawel, ik moest lachen. Complexiteit alom. Hieronder kan je lezen wat ik ervan vindt.

Landingspagina’s komen van een Amerikaans principe met veel flits, glitter, bang en andere shit eromheen. Het heeft gewerkt, maar zwakt meer en meer af. Vaak werden landingspagina’s gebruikt bij niet zo ‘zuivere’ producten of diensten (denk maar aan MLM). Hoe je het ook draait of keert, er is veel geld meer verdient. De dag vandaag is een bezoeker veel sceptischer en kritischer geworden. Het webverhaal speelt een grotere rol en landingspagina’s worden meer en meer gekoppeld aan een uitgekiende Adwords of Display campagne. Lees verder

Geplaatst in Landingspagina | Een reactie plaatsen